پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118773
شمارش معکوس افول آمريکا آغاز شده
تاریخ انتشار : 1393/06/15 09:46:08
نمایش : 1322
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: الان فصلي است که گفتمان انقلاب اسلامي و اسلام ناب محمدي (ص) را بايد با زبان‌هاي زنده دنيا و با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي و ارتباطي نوين مطرح کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت‌الله عباس کعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري در خصوص هندسه نوين جهاني گفت: محور اصلي فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري، هندسه نوين جهان بود و ايشان ارزيابي خودشان را از جنگ جهاني اول و دوم و تحولات جهاني تا پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن ادامه دادند و در نهايت به اين ارزيابي رسيدند که دو پايه نظم جهاني از اول تا کنون متزلل شده است که يک پايه "فکري و ارزشي" و پايه دوم "توانمندي‌هاي سياسي و نظامي" است و ادله مبسوطي در اين رابطه بيان کردند که ناظر به واقعيت‌هاي امروز جهان است.

وي افزود: در مقابل تفکرات و انديشه‌هاي غرب، هندسه انقلاب اسلامي و تحولات بعد از انقلاب اسلامي به عنوان عامل بنيادين در چالش فکر مغرب زمين و نظم امروز جهان ظهور و بروز داشته است که واقعيت امروز جهان است و اگر اين واقعيت را خوب درک کنيم، متوجه مي‌شويم انديشه کساني که به فکر تسليم داوطلبانه در مقابل غرب هستند يک خطاي راهبردي است و در مقابل آن، راهبرد پايه‌اي در مورد تحولات امروز جهان، توليد اقتدار بر محورهاي علم و فناري، اقتصاد و فرهنگ است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به ارتباط مستقيم علما و نخبگان با مردم براي بحث‌هاي تببيني و اغنايي در اين رابطه تأکيد کرد و اظهار داشت: خود غربي‌ها به اين جمع‌بندي رسيدند که شمارش معکوس افول آمريکا و تمدن غربي آغاز شده است و در آينده حدوث علم، ايمان و قدرت فکري رخ خواهد داد.

آيت‌الله کعبي با بيان اينکه قدرت ايمان در انديشه‌هاي تابناک امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامي تبلور دارد، تصريح کرد: گفتمان انقلاب اسلامي در عرصه فرهنگي، اقتصادي، علمي و فناروي، اجتماعي، سياسي و دفاعي و امنيتي مي‌تواند به عنوان گفتمان جايگزين دموکراسي غربي و تمدن غربي مطرح باشد، زيرا جمهوري اسلامي که امروز قدرت منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي را بدون اتکا عمل به قدرت‌هاي غربي پيدا کرده است، آتش بياران عرصه قدرت و سلطه را به انفعال کشيده است.

وي افزود: اگر جمهوري اسلامي فعال عمل کند و در همه عرصه‌ها گفتمان انقلاب اسلامي به صورت فعال در سطح جهان مطرح شود و همچنين از لحاظ داخلي نيز استحکام ساخت دروني قدرت صورت گيرد، افق‌هاي آينده براي تمدن نوين اسلامي کاملاً روشن است و تحليل مقام معظم رهبري نيز در واقع ناظر به تحقق تمدن اسلامي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه امروز بي‌ثباتي و انفعال حاکم در منطقه ناشي از عدم کارآيي نظام سلطه است، گفت: اين وضعيت نشان مي‌دهد اوضاع در حال درگوگوني است و مشخص است که غرب دچار بحران استراتژيک، خانواده، اقتصاد، امنيت، اجتماعي، اخلاقي، انساني و جابجايي ارزش‌ها شده است، بنابراين الان فصلي است که گفتمان انقلاب اسلامي و اسلام ناب محمدي (ص) را بايد با زبان‌هاي زنده دنيا و با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي و ارتباطي نوين مطرح کنيم.

آيت‌الله کعبي با اشاره به اينکه رسانه‌هاي غربي با تبليغات شيطاني يک پوششي از بحران‌هاي غرب ايجاد کردند و واقعيت‌ها را برعکس به مسلمانان و منطقه نشان مي‌دهند، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامي به زبان زنده دنيا خوب معرفي نمي‌شود، از سوي ديگر نيز حرکت‌هاي خود آمريکايي‌ها و نظام سلطه براي بدنام کردن اسلام و اسلام هراسي باعث شد آنچه که حرکت به سمت اسلام در مغرب زمين است، کُند شود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد گفتمان انقلاب اسلامي را به عنوان گفتمان حيات‌بخش و گفتمان برتر در سطح بين‌الملل مطرح کنيم، تصريح کرد: جمهوري اسلامي بايد حقيقت را به دولت‌ها، ملت‌ها، نخبگان و انسان‌هاي آزادي خواه و تشنه حقيقت معرفي کند و در اين راه از ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي، اعم از ظرفيت‌هاي فکري، جغرافيايي، دفاعي امنيتي و ... به خوبي استفاده کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html